Harry and Meghan hit out at BBC story on Lilibet's name

  • Oops!
    Something went wrong.
    Please try again later.
  • Oops!
    Something went wrong.
    Please try again later.
·Lifestyle Editor
·2-min read
In this article:
  • Oops!
    Something went wrong.
    Please try again later.
  • Oops!
    Something went wrong.
    Please try again later.

Prince Harry and Meghan Markle have clashed with the BBC over the version of events that led to the naming of their daughter, Lilibet. 

The Duke and Duchess of Sussexes lawyers have written to the corporation after a BBC story claimed the Queen had not been asked about naming their baby Lilibet, which was the monarch's childhood family nickname.

Prince Harry Meghan Markle in Ireland
Prince Harry and Meghan Markle have clashed with the BBC over the version of events that led to the naming of their daughter, Lilibet. Photo: Getty Images

It has been widely reported that Harry and Meghan did consult with the Queen before the name of their baby, who was born in California on Friday, was announced.

But an article on the BBC's website claimed palace sources had said the Queen was not asked by the duke and duchess about naming their daughter Lilibet.

A spokeswoman for the couple said their daughter's name was mentioned in a conversation with the Queen.

RELATED:

She said: "The duke spoke with his family in advance of the announcement, in fact his grandmother was the first family member he called.

"During that conversation, he shared their hope of naming their daughter Lilibet in her honour. Had she not been supportive, they would not have used the name."

Queen Elizabeth at St Mary the Virgin Church in Hillington, Norfolk
The report claimed the Queen hadn't been asked her opinion on Lilibet's name. Photo: Getty Images

The Times newspaper reported the couple's lawyers Schillings have sent a letter to the BBC warning the story is "false and defamatory".

The story by one of the BBC's royal correspondents remains on the corporation's website.

Buckingham Palace has declined to comment.

It comes after a reporter in the UK claims she has been fired from her job at The Telegraph after posting a tweet about Prince Harry and Meghan Markle's newborn daughter that many have deemed racist.

Prince Harry Meghan Markle and the Queen on the Buckingham Palace balcony
The Times newspaper reported the couple's lawyers Schillings have sent a letter to the BBC warning the story is "false and defamatory". Photo: Getty Images

Julie Burchill made the controversial comments after the California-based couple welcomed Lilibet "Lili" Diana Mountbatten-Windsor in the morning of June 4 (US time).

Burchill questioned the Sussexes' choice of name for their second child — which honours both the Queen and Princess Diana — which she called a 'missed opportunity'.

"What a missed opportunity. They could have called it Georgina Floydina!" she tweeted.

Burchill's suggestion, 'Georgina Floydina,' is, of course, a less-than-subtle reference to African American man George Floyd who was murdered by US police in May 2020.

She also refers to the newborn as 'it' instead of 'her'.

Additional reporting by AAP

Never miss a thing. Sign up to Yahoo Lifestyle’s daily newsletter .

Or if you have a story idea, email us at lifestyle.tips@verizonmedia.com.

Our goal is to create a safe and engaging place for users to connect over interests and passions. In order to improve our community experience, we are temporarily suspending article commenting